maanantai 17. marraskuuta 2008

Jaksan möyhöttää

Jäin töiden jälkeen öyhöttämään firman kuntosalille. Olin viime viikolla jo kaksi kertaa, joten putki on hyvässä käynnissä. Olen huomannut, että tyypillisesti istuessani bussissa töiden jälkeen olen nukahtaa paikoilleni velttona - ilmeisesti minua väsyttää iltapäivisin. Treenin (, suihkun ja saunan) jälkeen ruumista kyllä ramaisee, mutta muuten olen huomattavan paljon pirteämpi.

Se huono puoli työpäivän venyttämisessä vapaa-ajalle on, että vapaa-aikaa tuntuu olevan vähän. Tänäänkin tulin kotiin vasta puoli kahdeksan - 13 tuntia sen jälkeen, kun aamulla lähdin töihin. Tämän jälkeen ajattelin alunperin väittää, että liika vapaa-aika huonosta, mutta tarkemmin ajatellen vapaa-aika on hyvä asia. Luppooaika huono. Sitä se on loppuilta. Pitäisi kyllä lukea William Gibsonin 'Neuromancer' loppuun, niin voin jättää sen huomenna kirjastoon, jossa vietän koko päivän kertaamassa tenttiin - työnantaja tukee juuri sen verran työläisten kouluttautumista, että saa tenttivapaita ainakin näitä sosiaali- ja terveysministeriölle suoritettavia SHV-tenttejä varten. VTS-tenteistä en tiedä, mutta kuvittelisin kyllä että niitäkin koskee samansuuntaiset edut. En ole kyllä aikeissa niitä suorittaa, ellei sitten SHV-tutkinnon jälkeen vuosien päästä, tai jos (minäkin) saan neuvoteltua tulospalkkakriteerit sopiviksi.

1 kommentti:

Panu kirjoitti...

Päädyt vielä ryhmykyrpäiseksi muskelimiehekkääksi naistenkaatajaksi. Pidä varasi½